Sihtgrupp: sotsiaalvaldkonna spetsilistid ja inimesed, kes soovitavad täiendada oma kompetentse psüühikahäiretega klientide/lähedastega suhtlemisel.
Eesmärk: teadvustavad psüühikahäiretega inimestega suhtlemise eripärasid ning oskavad valida sobivad suhtlemistehnikad sõltuvad psüühikahäire olemusest ja variatiivsusest.
Koolitusteemad:
levinumate psüühikahäirete (nt. meeleolu-, ärevus-, isiksusehäired ja vaimne alaareng) olemus ja tekkemehhanismid psüühikahäirete eripärad sõltuvalt kliendi vanusest, sotsiaalsest taustast ja kaasuvatest kehalistest haigustest
psüühikahäirega kliendi peamised probleemid (nt. hirmud, apaatia, tegevusetus, tunnetus- ja tajuhäired jne.) ning võimalikud sekkumisviisid läbi erinevate suhtlemistehnikate psüühikahäirega inimesega suhtlemist takistavad ja soodustavad tegurid (sh. erijuhud sõltuvalt häirest) e. suhtlemise põhireeglid ja tehnikad.
kontakti ja usaldusväärse suhtlemiskeskkonna loomine. Hoiakud, uskumused, empaatia ja tolerantsus e. vajalikud eeltingimused suhtlemiseks. psüühikahäirega kliendi motiveerimine ja parema enesega toimetuleku suurendamine tagasilanguste korral.
Koolituse tulemusena osaleja:
teab levinumate psüühikahäirete sümptomeid ja dünaamikat
märkab ja arvestab psüühikahäiretega inimeste sotsiaalseid ja käitumuslikke eripärasid