Suhtlemine psüühikahäirega patsiendiga

Sihtgrupp: sotsiaalvaldkonna spetsilistid ja inimesed, kes soovitavad täiendada oma kompetentse psüühikahäiretega klientide/lähedastega suhtlemisel.

Eesmärk: teadvustavad psüühikahäiretega inimestega suhtlemise eripärasid ning oskavad valida sobivad suhtlemistehnikad sõltuvad psüühikahäire olemusest ja variatiivsusest.

Koolitusteemad:

  • levinumate psüühikahäirete (nt. meeleolu-, ärevus-, isiksusehäired ja vaimne alaareng) olemus ja tekkemehhanismid
    psüühikahäirete eripärad sõltuvalt kliendi vanusest, sotsiaalsest taustast ja kaasuvatest kehalistest haigustest
  • psüühikahäirega kliendi peamised probleemid (nt. hirmud, apaatia, tegevusetus, tunnetus- ja tajuhäired jne.) ning võimalikud sekkumisviisid läbi erinevate suhtlemistehnikate psüühikahäirega inimesega suhtlemist takistavad ja soodustavad tegurid (sh. erijuhud sõltuvalt häirest) e. suhtlemise põhireeglid ja tehnikad.
  • kontakti ja usaldusväärse suhtlemiskeskkonna loomine. Hoiakud, uskumused, empaatia ja tolerantsus e. vajalikud eeltingimused suhtlemiseks. psüühikahäirega kliendi motiveerimine ja parema enesega toimetuleku suurendamine tagasilanguste korral.

Koolituse tulemusena osaleja:

  • teab levinumate psüühikahäirete sümptomeid ja dünaamikat
  • märkab ja arvestab psüühikahäiretega inimeste sotsiaalseid ja käitumuslikke eripärasid
  • rakendab sobilikke suhtlemistehnikaid psüühikahäiretega inimestega töötamisel

Õpitulemuste hindamise viis:

  • õpilane on osalenud vähemalt 80% õppetööst
  • hindamismeetod: juhtimianalüüs
  • hindamiskriteerium: grupitööna lahendatakse etteantud juhiste järgi juhtum.

Tunnistus ja tõend: Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.

Psühholoogilise nõustamise broneerimine