TEGEVUSJUHENDAJA KOOLITUS (osaliselt veebis)
ÜLDINFO
04.11.25 - 30.01.26
Tiigi 61b, Tartu
1990+km
SIHTGRUPP:
tegevusjuhendaja tööst huvitatud inimesed ja/või psüühilise erivajadusega inimestega kokku puutuvad inimesed, kes vajavad täiendavaid teoreetilisi teadmisi ja oskusi.
MAHT:
260 ak/t (millest 180 ak/t. auditoorset õpet, 64 ak/t praktilist ja 16 ak/t iseseisvat tööd)
EESMÄRK:
koolituse läbinu järgib oma töös erihoolekandesüsteemi toimimise põhimõtteid ja rakendab kliendi arengust ja tegevusvõime tasemest lähtuvalt erihoolekandeteenuseid, et tagada kliendile vaimselt ja füüsiliselt sobiv elukeskkond.
TULEMUSENA:
- mõistab erihoolekandesüsteemi olemust
- rakendab erihoolekandeteenuseid lähtuvalt kliendi arengust ja tegevusvõime tasemest
- valdab klienditöö enamlevinud meetodeid
- kasutab spetsiifilisi meetodeid klienditöös
- oskab koostada psüühilise erivajadusega inimestele tegevusplaani
- hindab kannatanu seisundit ja annab esmast abi
TEEMAD:
- Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne. Eetika hoolekandes.
- Arengupsühholoogia alused ja arenguvaldkondade iseärasused puuetega inimestel.
- Meeskonnatöö alused. Erihoolekandeteenuseid tarbivad sihtrühmad: psüühikahäired, vaimupuue, liitpuue.
- Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega.
- Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus.
- Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid.
- Tegevuse analüüs ja kohandamine. Tegevusvõime hindamine.
- Klienditöö meetodid.
- Peamised töövõtted igapäevases hoolduses. Tegevusplaani koostamine.
- Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused.
- Esmaabi väljaõpe.
- Spetsiifilised oskused klienditöös: rühmatöö, probleemse käitumise juhtimine. Seksuaalsus ja seksuaalkasvatus.
- Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös.
- Praktika ja lõputöö.
ÕPITULEMUSTE HINDAMISE VIIS:
- Tegevusplaani koostamine (iseseisev töö) ja suuline kaitsmine.
- Praktiliste situatsioonülesanded.
- Erinevad esmaabiülesanded.
HINDAMIS-KRITEERIUM:
- Nõuetekohase tegevusplaani koostamine ning suuline kaitsmine positiivsele tulemusele. Tegevusplaan koosneb järgmistest komponentidest: teenust saava isiku vaatlusraport; rehabilitatsiooniplaanis kirjeldatud üldeesmärkide loetelu, alaeesmärgid, kokkulepped, tegevused alaeesmärkdie saavutamiseks ja tulemuste hindamine.
- Juhendaja poolt etteantud situatsioonide lahendamine.
- Esmaabi testi sooritamine positiivsele tulemusele.
TUNNISTUS/
TÕEND:
õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.
MUU INFO:
koolitus toimub 2 - 3 korda nädalas kl. 9.30 - 16.30. Koolitusel osalemise eeltingimuseks on kesktasemel arvuti kasutamise oskus ning veebis osalemisel on vajalik arvuti olemasolu ja internetiühendus.

KOOLITAJA: MARJU KOOR
Olen lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia osakonna ning kaitsnud teadusmagistrikraadi arengupsühholoogias. Viimased 22a. tegutsen psühholoogi ja koolitajana nii era- kui avalikus sektoris. Tartu Tervishoiu Kõrgkooli ja Tartu Ülikooli õendusteaduskonna õppejõuna olen panustanud tervishoiuvaldkonna spetsialistide sotsiaalsete oskuste ja vaimse tervise arengusse. Täna toetan koolitaja ja superviisorina erinevaid meeskondi enese-, kriisi- ja konfliktijuhtimise ning suhtlemisoskuste teemadel. Käesolevalt on minu koostööpartneriteks näiteks Tartu Ülikooli Kliinikum, Eesti Töötukassa, Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet, Lääne-Tallinna Keskhaigla, Siseministeerium, Eesti Keele Instituut.
Olen läbinud suhtlemis- ja motivatsioonitreeneri väljaõppe ning psühhosotsiaalse valdkonna superviisor - coachi väljaõppe (ISCI).
Koolitajan usun, et kõige paremini õpime me läbi kogemuse ja praktika. Seetõttu püüan oma koolitustel erinevate aktiivõppe meetoditega kaasata õppijaid tegevustesse, mis aitavad osalejatel leida ja enesekindlamalt praktiseerida uusi oskusi nii isiklikul kui organisatsiooni tasandil. Tõenduspõhiste meetoditena kasutana kõige sagedamini MI (motiveeriva intervjueerimise), KKT (kognitiiv-käitumisteraapia), lahenduskeskse teraapia ja suhtlemistreeningu ning supervisiooni-coachingu tehnikaid.
