Õpilase motiveerimise nipid

  • Maht: 7 ak. tundi
  • Grupi suurus: max 25 in.
  • Meetodid: grupiarutelud, rollimängud, situatsioonianalüüsid
  • Maksumus grupile: 600€ + km

Eesmärk: anda ülevaade motiveerimise põhimõtetest, võimalustest ja tehnikatest. Praktiseerida suhtlemistehnikaid, mis aitavad õpilasel paremini jõuda sisemiste motivatsiooniallikateni ning algatada oma elus vajalikke muutusi.

  • motivatsioonilanguse nähtavad ja varjatud põhjused ning õpetaja vastutus ja pädevus õpilase abistamisel;
  • motiveerimise olemus: eeldused, võimalused ja tagajärjed. Vastupanus oleva lapse või -vanema motiveerimine (sh. muutmist vajava käitumise teadvustamine); autonoomia austamine ja toetamine.
  • motivatsiooniloomise eeldused ja suhtlemisstiilid (juhendav, käskiv, kaasaminev).
  • käitumismuutuse algatamine: soovide, vajaduste ja ressursside kaardistamine. Inimkäitumise muutumise protsess: etapid ja suhtlemistehnikate kasutamine igas etapis. Õpilase ja vanema “mugavustsoonist” väljatoomine.
  • “õiged küsimused” õpilase avamiseks ja mõtlemapanemiseks. Kontakti loomise olulisus ja võimalused motiveerimisel; suhtlemistõkked ja nende pärssiv mõju sisemise motivatsiooni algatamisel.
  • aktiivse kuulamise tehnikate kasutamine motivatsiooni suurendamisel ja praktiline rakendamine osalejate juhtumite baasil.
  • madala enesehinnanguga õpilase ja vanema motivatsiooni toetamine
  • õpetaja eneseabi olukorras, kus motiveerimine ebaõnnestub nt. õpilase pereprobleemide tõttu. Töömotivatsiooni säilitamise võtted.

Koolitusel osaleja:

  • teab motivatsioonilanguse põhjuseid ning motiveerimise põhimõtteid
  • mõistab inimese muutumisprotsessi tsüklit ning analüüsib õpetaja sekkumisvõimalusi igas tsükli etapis.
  • teadvustab iseenda kontakti loomise tugevusi, et neid edaspidi efektiivsemalt rakendada.
  • oskab kasutada aktiivse kuulamise tehnikaid motivatsiooni suurendamiseks
  • teab peamisi motiveerimise küsitlemistehnikaid ning oskab neid muutmisprotsessis rakendada